285132692
 

PÅ MED SKOENE: Legg en treningsplan før ferien. Foto: Shutterstock

5 tips til å holde treningen ved like i ferien

Når ferien først er her, så vil mange kanskje slappe av. Men selv om hode og kropp nå skal få en etterlengtet hvil trenger ikke treningen ofres av den grunn.

Start nå! Fra kun kr 60/mnd.Klikk her og bli medlem i dag!

1. Vær kreativ med treningsplanen din

Ønsker du å fortsette din funksjonelle trening på ferie? Se om den kan kombineres med ferietimeplanen din. Finnes det en spennende tur-rute dit du skal? Kanskje du kan teste ut kajakk eller surfing? Når familien soler seg på stranda kan du ta en 20-30 minutters svømmetur, om vær og vanntemperatur tillater det selvsagt. Og så skal man ikke glemme all turgåing som gjerne kommer med sightseeing.

2. Finn et lokalt treningssenter

De fleste større hoteller har et treningssenter eller treningsrom til bruk for sine gjester. Hvis ikke, så kan du se om det finnes et i lokalområdet. Mange treningssentre har mulighet for kjøp av dagspass, og mange tilbyr også et rimelig medlemskap på 30 dager, eller de kan tilpasse seg til dine behov. Senteret kan ha noen gruppetimer du kan melde deg på eller du har med deg treningsprogrammet hjemmefra.

529696225
 

FRILUFT: Sjekk om feriestedet har et treningssenter, enten ute eller inne. Foto: Shutterstock

3. Planlegg treningen før reisen

Ingenting bryter med rutiner som en ferie, så er du smart planlegger du all trening på forhånd. Kanskje noen uker i forveien eller med en gang du kommer frem. Du vet hvor du skal, og kan bruke internett til å se hvilke muligheter for trening som byr seg i området, planlegg det på lik linje med sightseeing.

4. Kortsiktige mål

I hverdagen maser man gjerne om og om igjen om å ha langsiktige mål for å bevege seg fremover. Men på ferie, som gjerne er delt opp kortere perioder, kan små enkle mål være veien å gå. Sett gjerne målene til noe du kan gjøre på morgenen. Mye skjer på en hektisk feriedag, og ting ender ikke alltid opp som planlagt. Så derfor, legg inn en av disse 3 ”før frokost”-aktivitetene.

1. 15 minutters joggetur/gåtur i nabolaget

2. 20 situps + 20 pushups

3. 2 minutter burpees, hvor mange klarer du, noter ned for hver dag.

5. Balanser måltidene dine og drikk nok vann.

Mye motstand mot å trene på ferie kan komme av at du avstår fra dine vanlige kostholdsrutiner. Energinivået kan falle, og da spesielt om du er i varmere strøk og svetter mye. Prøv å holde deg til et balansert kosthold med sunn mat 80% av tiden, så kan du velge fritt de siste 20%.

Prøv også å hele tiden ha med deg en vannflaske så du kan holde deg hydrert gjennom dagen.

Start nå! Fra kun kr 60/mnd.Bli medlem i dag!

12 mnd. medlemskap

719,-

Deretter 99,- pr. mnd.

6 mnd. medlemskap

549,-

Deretter 109,- pr. mnd.

Vår bestselger!

3 mnd. medlemskap

439,-

Deretter 129,- pr. mnd.

Samtlige abonnement fortsetter å løpe etter valgt innmeldingsperiode.
Medlemskapet løper inntil du selv sier det opp.