Frokosten på menyen

Publisert: 2009-02-12 09:30

Hei! Er ikke så glad i kjøttpålegg og liknende, og i frokostmenyen til Vektklubb.no, er det en del av dette. Er det ok å spise for eksempel en til to grove Wasa knekkebrød med banan og et glass Biola til i stedet? Eller bare én banan og ett glass Biola? Er dette tilstrekkelig næring til frokost? Lurer dessuten på hvor viktig det er å alltid følge dagsmenyene for vektreduksjon, eller kan jeg sette sammen egen dagsmeny ut i fra det jeg liker å spise fra menyene i vektklubb.<br />Hilsen Laila

Cultura naturell inneholder litt mindre kalorier enn Biola naturell.



Hei!

Menyene for de ulike måltidene i Vektklubb.no er ment som forslag eller veiledende eksempler.

Se menyene her

Du kan skifte ut de matvarene du ønsker med det du foretrekker. Det er viktig at du benytter sunne matvarer og at du passer på mengdene og at du får passe mye energi (kcal) i maten du spiser og drikken du inntar i løpet av dagen og over tid.

Bruk dagboken til å kontrollere at du følger veiledning om daglig anbefalt kalorinivå og fordeling av næringsstoffer, også når du ikke følger menyen.

Du kan også bruke menyforslagene delvis, eller som veiledende for ditt kosthold. Hvis det er dager du synes forslaget til frokost eller andre måltider er passende for deg, så kan du jo holde på dette.

Istedenfor å bruke Biola kan du kanskje bruke Cultura som inneholder litt mindre energi.
Poenget er at du setter sammen menyer som er sunne og inneholder passe mye energi.

Lykke til!

Vennlig hilsen Christian A. Drevon

Annonse

Gå ned i vekt på den sunne måten!

Med Vektklubb får du et personlig vektprogram, kaloridagbok for mat og trening, kaloriberegnede oppskrifter og artikler som motiverer til en sunn livsstil.

Du kan nå betale med

*Samtlige medlemskap fortsetter å løpe etter valgt innmeldingsperiode. Medlemskapet løper inntil du selv sier det opp.

  • strex

Flere artikler

Fet av havregrøt?

Fet av havregrøt?

Jeg har litt problemer med å gå ned i vekt.. Er flink til å trene aerobic med styrke, og jeg går eller sykler til skolen som tar cirka tyve minutter.<br /><br />Jeg spiser mye havregrøt (cirka to porsjoner om dagen) og en til to porsjon All bran i løpet av dagen. Får også i meg eple og pære. Spiser aldri loff, bare grov brød. Drikker to til tre glass Cultura om dagen. Har en tendens til å spise 200 til 300 gram lettis noen dager. <br /><br />Jeg synes likevel jeg passer på 1300 kalorier om dagen og ligger aldri over 1800 (utenom til fest).<br /><br />Er det havregrøt som er vanskelig å forbrenne? Eller lettis? Er også en tyggis-tygger. Og tar en pakke i en jafs.<br /><br />Jeg er vegetarianer og spiser ikke kjøtt, men fisk og særlig sushi. Egg er fast frokost med grovt brød og litt all bran med Cultura. Spiser mitt siste måltid i 20-tiden. Spiser heller ikke sjokolade. Hva kan være min største feil. Sirkelanvisningen er som regel ok.<br /><br />MVH Edle

Vektklubb er en tjeneste eid av VG
Ansv. redaktør og adm. direktør: Gard Steiro
Nyhetsredaktør: Tora Bakke Håndlykken
Utviklingsredaktør: Øyvind Brenne
Redaktør Feature/VG+: Jane Throndsen
Politisk redaktør: Hanne Skartveit
Her finner du #vgvektklubb
Ansvarlig journalist: Elisabeth Stigum
Kopiering av materiale fra VG og Vektklubb for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.
© 2022 Verdens Gang AS
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her