Start i dag!

  3 måneder: kr 439,-
  6 måneder: kr 549,-
12 måneder: kr 719,-

Kom i gang med Vektklubb

Gratulerer! Du har akkurat tatt et stort steg mot en lettere og sprekere livsstil!

Lurer du på hvor du skal begynne? Her kommer noen håndfaste og fornuftige tips til hvordan du kan komme i gang og hva du trenger for å gjøre reisen lettere.

Slik bruker du Vektklubb:

Vei deg til samme tidspunkt hver uke
- gjerne hver mandag

Loggfør alt du spiser og drikker
- få kalorikontroll over inntaket ditt

Loggfør all treningen din

- Raske spaserturer teller, men hverdagsaktivitet trenger du ikke føre opp

Vei eller mål det du spiser
- etter hvert blir du god på å beregne mengder og kan bruke øyemål

Bruk Vektklubbs sunne oppskrifter eller menyforslag
- finn inspirasjon til sunn og god mat du kan spise og gå ned i vekt

Legg inn dine egne favorittoppskrifter
- da blir de kaloriberegnet, og det går raskere å logge i dagboken

Finn inspirasjon og motivasjon i våre artikler om kosthold, helse, trening og vektnedgang

Følg med på vekt og mål
- oppdag alle verktøy som finnes og følg vektnedgangen din skjematisk

Les ekspertråd og test av matvarer
- vårt ekspertpanel består både av klinisk ernæringsfysiologer og treningseksperter

Redskap som er kjekt å ha:

En badevekt for å følge med på din vektutvikling. Vi anbefaler at du veier deg en gang i uken, til samme tidspunkt under samme forhold. For eksempel mandag morgen etter du har våknet.

Et målebånd for å måle midjen. Vi anbefaler at du måler midjen cirka en gang i måneden. Plasser målebåndet midt mellom toppen av hoftebenet og nederste del av ribbeinet (ca 2 cm over navlen). Pust inn og ut, slapp helt av, før du måler.

Måleinstrument for lettere å måle opp riktig mengde når du spiser og drikker. Vær nøye med å måle opp i begynnelsen, med tiden blir øyemålet bedre og bedre.

En matvekt for enda bedre kontroll på hvor mye du spiser. Alle er ulike, og du må ikke veie maten for å bruke Vektklubb, men det kan være nyttig, særlig om vekten står stille.

Om du har en iPhone eller Android kan du laste ned Vektklubb-appen. Da kan du logge det du spiser og drikker hvor som helst og når som helst.

Vektklubbs beste tips:

Logg alt du spiser
- det er slik du får kontroll og kan fortsette å ha kontrollen

Lag en måltidsplan
- Bruk Vektklubbs menyforslag eller ta utgangspunkt i det du spiser i dag

Spis mer frukt og grønnsaker
- Ikke bare av og til, men helst til hvert måltid. De er næringsrike og metter.

Ikke drikk kaloriene dine
- Vann er den beste tørsteslukker, og smaksett gjerne med sitron eller agurk

Bli rå på å beregne riktig porsjonsstørrelse
- Vei og mål maten du spiser så du får kontroll

Sørg for å ha sunne fristelser
- Unngå å ha sjokolade og potetgull i hus om du har vanskelig for å begrense deg. Sørg for å ha noe sunnere å ty til, for eksempel frukt, bær og lettkakao.

Spis næringsrikt og lavkalori
- Grønnsaker og magre proteinkilder metter bra til tross for lavt kaloriinnhold

Spis regelmessige måltider
- Unngå å hoppe over måltider, og ha sunne mellommåltider tilgjengelig.

Prioriter dine kalorier
- Baser kostholdet ditt på sunn og næringsrik mat fremfor søtsaker og snacks

Du kan spise alt!
- Så klart kan du unne deg sjokolade eller iskrem, men ikke hver dag.

Vi spiser mer usunt, samtidig har vi aldri hatt så mye kunnskap om hva som er bra for oss. Vi kjøper mer ferdigmat og halvfabrikata, samtidig som vi fråtser i matlagingsprogram og hyller råvarer. Vi beveger oss mindre, samtidig som mobilen vår oversvømmes av treningsapper.

Hvordan står det egentlig til?

Verden blir bare mer og mer kompleks. Hver dag står vi overfor tusenvis av valg, råd og ideal og det er ikke så lett å navigere riktig. Men faktum er at det er flere overvektige nordmenn enn normalvektige, og hele 23 prosent av den voksne befolkningen i Norge har fedme (BMI over 30). Enda flere er overvektige.

Derfor vil vi i Vektklubb tilby alle som har bestemt seg for å gå ned i vekt et verktøy som garantert fungerer. Det er ingen diett, ingen metode eller hokus pokus. Det er bare enkel matematikk. I grunnen handler sunn vektnedgang om bare én ting: Å bruke litt mer energi enn du inntar. Vanskeligere er det ikke. Det vanskelige handler heller om å vite hvordan man skal kaloriberegne maten, hvordan man skal bli bevisst og hvordan man skal orke å holde seg til planen.

Det er dette vi er gode på.

Vektklubb baserer seg på offentlige anbefalte prinsipper om vektnedgang, kosthold og trening, og vårt vektprogram er utviklet i samarbeid med Nordens fremste fedmeeksperter og Karolinska Institutt. Kort fortalt handler det om å spise sunn mat og mosjonere, og få en eksakt beregning i kaloridagboken av hvor mange kalorier du har satt til livs og forbrent.

Siden 2005 har vi hjulpet hundretusener av nordmenn ned i vekt, og vi tenker ikke gi oss der. Det kommer alltid til å dukke opp trenddietter, kurer og andre raske løsninger på hvordan man kjapt kan gå mye ned i vekt. Noen metoder er mindre fornuftig enn andre.

Med Vektklubb vil vi tilby et alternativ som fungerer, slik at du kan finne din idealvekt som kan bli permanent.