tb168905
 

OSLOS BRATTESTE: Camilla Lorentzen trener seg opp til hun skal delta i motbakkeløp i oktober. Foto: Helena Krekling

Status fra Camilla Lorentzen:

Opptreningen til Oslos Bratteste

Det har gått noen uker siden Camilla, jenta uten løpeerfaring, satte seg et mål om å gjennomføre Oslos Bratteste i oktober. Slik går det med opptreningen.

Akkurat nå! Fra kun 50,- per måned.Klikk her og bli medlem i dag!

La oss begynne med begynnelsen, for det var et lite helvete å løpe til å begynne med og jeg har ikke tenkt å gjøre noe som helst for å forsøke og skjule det.

Uvant treningsform

tb16894b
 

Camilla Lorentzen er personlig trener, blogger og Vektklubbs egen treningsekspert. Foto: Helena Krekling

Det var uvant å bli andpusten og jeg syntes det var vanskelig å vite hvilken puls jeg skulle legge meg på, uten å bli angrepet av melkesyre. Dette resulterte i at beina ble stive som to tømmerstokker etter hver eneste økt. Likevel gikk det ganske raskt oppover. Etter bare to uker med løpetreningen, løp jeg fint seks kilometer på 40 minutter.

Fikk du ikke med deg utfordringen? Camilla skal delta i motbakkeløp

Slitne knær og løpelyst

Knærne mine, derimot, begynte etterhvert å si i fra. Jeg begynte å få vondt. Sammen med løpeeksperten min, reduserte vi lengden på øktene noe, og kjørte heller på med høyere intensitet. På et tidspunkt begynte det å bli virkelig morsomt! Ja, jeg ble sliten, men jeg lærte meg også å takle denne smerten, noe som gav en enorm mestringsfølelse.

Når uforventede ting skjer

Likevel ser du kanskje at jeg skriver i fortid, og det er det selvsagt en grunn til. Løpingen er nemlig lagt på hylla til fordel for rehabilitering av min venstre ankel etter at jeg skadet meg for et par uker siden. Jeg klarer fremdeles ikke å gå skikkelig, så løping er utelukket, men likevel ligger tanken på konkurransen og gnager bak i hodet mitt. Jeg vil jo fremdeles delta! Og dersom alt går bra, kan det også hende jeg kan det, så her må jeg rett og slett gjøre det jeg kan med det jeg har, og det er faktisk ikke så rent lite.

Camilla tipser: Slik motiverer du deg gjennom løpetreningen

Å finne andre måter å trene på

tb1688da
 

SKADET: Nå som Camilla er skadet, må hun finne andre måter å trene seg opp til løpet på. Foto: Helena Krekling

Vil du også prøve noe du aldri har gjort før? Slik overlever du din første yogatime

Det er nemlig mulig å trene, selv med en skade eller to. Det hele må bare gjøres litt smartere og gjerne litt lettere. Hittil har jeg funnet ut at romaskinen fungerer fint, så både intervaller og langkjøringer blir kjørt her. I tillegg har jeg tenkt å prøve meg på sykling så fort jeg får muligheten, og jeg håper at også dette blir godkjent av den kranglevorne ankelen min.

Det jeg virkelig har innsett i løpet av disse to ukene er at alt ikke alltid går etter planen. Spørsmålet er om jeg skal legge meg ned og gråte over spilt melk, eller om jeg skal gjøre det beste ut av det jeg har igjen? Jeg vet i allefall hva jeg velger!

I Vektklubb.no får du hjelp til å balansere energiinntak og energiforbruk, slik at du kan lykkes med vektreduksjon og å holde vekten stabil etter vektnedgangen.

Kalorikontroll overalt? Last ned Vektklubb-appen i App Store eller i Google Play

Les også:

Sving deg i form med kettlebells

Endre livsstil på 100 dager, er det mulig?

Kom i form på sofaen

Hvor lite trening er nok?

Få sprettrumpe med disse tre kombiøvelsene

Akkurat nå! Fra kun 50,- per måned.Klikk her og bli medlem i dag!

12 mnd. medlemskap

Nå kun 599,- (Før 719,-)

Deretter 99,- pr. mnd.

6 mnd. medlemskap

Nå kun 499,- (Før 549,-)

Deretter 109,- pr. mnd.

Vår best- selger

3 mnd. medlemskap

Nå kun 399,- (Før 439,-)

Deretter 129,- pr. mnd.

Samtlige abonnement fortsetter å løpe etter valgt innmeldingsperiode.
Medlemskapet løper inntil du selv sier det opp.