Start i dag!

  3 måneder: kr 439,-
  6 måneder: kr 549,-
12 måneder: kr 719,-

SITTENDE ROING i apparat

sittenderoingapps.web.gif
MUSKLER DU TRENER: Rygg, øvre del (latissimus dorsi, teres major, rhomboideus og trapezius), armbøyerne (biceps brachii) og baksiden av skuldre (deltoideus)

UTGANGSPOSISJON: Sitt med en liten bøy i knærne og skuldrene langt frem. Still inn fotstøtten, eventuelt setet, slik at du kan strekke ut ryggen og armene i fremre posisjon uten at vektene slår sammen. Grip tak i håndtaket med begge hender.

SLIK GJØR DU: Start bevegelsen i en foroverlent posisjon. Dra skuldrene bakover. Bøy i albueleddet og dra håndtaket mot magen med albuene inntil siden av kroppen og med underarmene parallelle med gulvet. Press skulderbladene sammen i sluttfasen. Kom tilbake i startposisjon og gjenta.

VIKTIG Å TENKE PÅ: Unngå å krumme ryggen i den fremre stillingen. Strekk ryggen og skulderpartiet lett ut i startfasen. Senk skuldrene nedover/bakover i den oppreiste posisjonen. Hold armene nært kroppen. Hold ryggen rett gjennom hele bevegelsen.