proteinrundstykker2
 

RASK BAKST: Med få ingrediensen og 20 minutter til overs får du supergode og sunne rundstykker til frokost eller kveldsmat. Alle Foto: Eirin Kristiansen / www.eirinkristiansen.no

Bak proteinrike rundstykker på 20 minutter

Med denne oppskriften kan du enkelt lage helgefrokost midt i uka!

I en hverdag med stress og mas er kanskje ikke de få minuttene man har til rådighet på morgenen viet til frokostlagingen. På kort tid kan du hive sammen disse ingrediensene kvelden før og bake de ferdig til morgenen etter.

– Resultatet blir saftige, luftige og deilige rundstykker. Perfekt til frokost, lunsj, kvelds eller etter en treningsøkt, skriver Eirin Kristiansen på bloggen sin.

Hun har delt denne superenkle og sunne oppskriften med oss!

Sjekk også ut: Spar kalorier - lag ditt eget potetgull

proteinrundstykker 3
 

Eirin Kristiansen liker best rundstykkene toppet med sukkerfritt blåbærsyltetøy som på dette bilde.

Matspaneren tester: «Hjemmelaget» kjølt syltetøy- hvor sunt er det?

Dette trenger du:
Til 10 rundstykker, 136 kcal per stykk
2 egg
250 gram havregryn
250 gram cottage cheese
1,5 ts bakepulver
1 klype salt
Sesamfrø

Slik gjør du det:
Bland alle ingrediensene sammen i en bakebolle og kna deigen med hendene dine. Form og del deigen i passe store boller og sett dem på et bakebrett med bakepapir under. Strø litt sesamfrø over, og stek på 200 grader i 20 minutter.

Lagre oppskriften til senere bruk! (Kun for VK-medlemmer)

I Vektklubb.no får du hjelp til å balansere energiinntak og energiforbruk, slik at du kan lykkes med vektreduksjon og å holde vekten stabil etter vektnedgangen.

Kalorikontroll overalt? Last ned Vektklubb-appen i App Store eller i Google Play

Les også:

Sving deg i form med kettlebells

Endre livsstil på 100 dager, er det mulig?

Kom i form på sofaen

Lag deilig milkshake med god samvittighet

Få sprettrumpe med disse tre kombiøvelsene