Start i dag!

  3 måneder: kr 439,-
  6 måneder: kr 549,-
12 måneder: kr 719,-
_SA_0446
 

SALATMIDDAG: Salat med kål, gulrot, kylling og thaiinspirert dressing. Foto: Simen Øyen. 

Tar du Vektklubbs utfordring?

I november utfordrer vi dere til å bli med på 30 dagers utfordring. Du får en egen mat- og treningsplan, så alt du trenger å gjøre er å følge den. La dette være starten på din livsstilsendring.

30 dager med Vektklubb:

 

- Vektklubb utfordrer deg til å gjøre november til en sunn måned!

- Hver dag publiseres en ny artikkel med dagens meny og treningsøkt satt opp av våre eksperter. 

- Den første uken vil artiklene være tilgjengelige for alle, men fra den andre uken må du være Vektklubb-medlem for å få tilgang.

Sunn mat og trening er bra for helsen, men ofte kan det være vanskelig å innarbeide nye vaner eller holde seg til de sunne valgene. Derfor har Vektklubbs eksperter Silje Bjørnstad og Anette Skarpaas Ramm satt opp mat- og treningsprogrammer for 30 dager, slik at du kun trenger å følge én plan for å ta helsegode valg.

I november utfordrer vi derfor dere til å bli med på 30 dager med Vektklubb.

Menyene inneholder forslag til retter, hvor du selv legger inn mengde og variasjoner i dagboken, på den måten er du sikker på at du får i deg den mengden du trenger basert på ditt mål.

– Det er også rom for både alkohol og lørdagsgodt, men mengden bør tilpasses til mengden energi inntatt fra mat tidligere på dagen. Om du for eksempel har et mål om å spise 2000 kcal per dag, så kan du spise mat tilsvarende 1800 kcal i løpet av lørdagen, og nyte godteri for de siste 200 kcal, forklarer Skarpaas Ramm.

Bevisst forhold til mat: Fornuften er din beste veileder i kostholdet

Hun anbefaler videre at man bør etterstrebe å få i seg 500 til 1000 gram frukt, bær og grønnsaker hver dag, og helst velge magre meieriprodukter og grove kornprodukter. I tillegg er menyen satt opp slik at du får i deg to til tre porsjoner fisk hver uke, og en vegetarmiddag.

– Det kan også være lurt å legge inn et lite mellommåltid mellom lunsj og middag slik at man ikke er skrubbsulten før middag. Da kan man for eksempel ha en alarm på telefonen slik at man husker å spise en neve nøtter klokken 14, tipser hun.

ekspertene
 

EKSPERTENE: Personlig trener Silje Bjørnstad (t.h) og klinisk ernæringsfysiolog Anette Skarpaas Ramm (t.v). Foto: Frode Hansen/VG/Simen Øyen.

Matplanene er basert på vanlig, næringsrik og sunn mat slik at du kan etablere vaner som du kan leve med.

Trening for alle

Treningsuken med Vektklubb30

 

Mandag: Kickstart!
Tirsdag: Gåtur
Onsdag: Styrkeøkt
Torsdag: Gåtur med noe ekstra
Fredag: Ekspress-trening
Lørdag: Opp med pulsen!
Søndag: Ukens challenge 

Treningsprogrammet passer for alle, og inneholder forskjellige økter hver dag. Du kan selv dele opp øktene om det er behov for det, eller ta pauser når du trenger det.

– Felles for alle øktene er at det skal være variert, enkelt og effektivt. Øktene er lagt opp slik at de kan utføres hvor som helst, når som helst, og det er enkelt å tilpasse øktene etter sitt nivå, forklarer personlig trener Bjørnstad.

Varier treningen: Tre utendørs intervaller for alle

Treningsukene er satt opp etter samme mal, med en kickstart-økt på mandag som setter standarden, videre er det turer og styrketrening enten uten utstyr eller med en sekk med bøker.

– Du vil trene både kondisjon og styrketrening med kroppsvektøvelser, utføre gåturer og få ukentlige utfordringer slik at du enkelt kan følge med på din progresjon og fremgang, legger hun til.

Vi håper du ønsker å være med på vår utfordring og bruke menyene og treningsprogrammene, men tilpass dem gjerne til ditt liv og din smak.

Del gjerne dine bilder av at du er med på utfordringen med #vektklubb30 på Instagram.