Magnar Kirknes / VG

Maten du bør spise FØR trening

Publisert: 2015-08-14 13:58

Å spise et lett mellommåltid rikt på karbohydrater før en hard treningsøkt kan gjøre at du presterer bedre.

Om du samtidig ønsker å gå ned i vekt bør disse kaloriene inngå i ditt daglige kaloriregnskap og ikke overstige ditt anbefalte kalorinivå for vektnedgang.

Er det lenge siden siste hovedmåltid kan du fylle karbolagrene med et mellommåltid cirka 1-1,5 time før trening:

• Havregrøt laget av 40 gram havregrøt og vann, toppet med litt bær (150 kcal)

• 150 gram frukt eller en fruktsalat med litt yoghurt (125-160 kcal)

Annemor Larsen / VG

• En neve mandler ca 25 gram og et eple (ca 200 kcal)

Magnar Kirknes / VG

• 125 gram mager yoghurt naturell, litt honning, 5-10 friske bær og 4 valnøtter (ca 150 kcal)

Magnar Kirknes / VG

• To knekkebrød med 2 spiseskjeer cottage cheese og 2 ss eplemos (ca 160 kcal)

Magnar Kirknes / VG

• 2,5 dl smoothie laget av både frukt og grønnsaker (113 kcal)

Jørgen Braastad / VG

• 1,5 dl cottage cheese mager og 1 ss lettsyltetøy (143 kcal)

Hjemmelaget myslibar (125 kcal)

Hilde Kyllo / Bondefroken.no

Les også:

Maten du bør spise ETTER trening

Ernæringsfysiologen: Slik bør du spise før og etter trening

5 kjappe med treningseksperten

Dette spiser Vektklubb-medlemmer i forbindelse med en treningsøkt

Så viktig er væskebalansen

I Vektklubb.no får du hjelp til å balansere energiinntak og energiforbruk, slik at du kan lykkes med vektreduksjon og å holde vekten stabil etter vektnedgangen.

Sjekk når du kan nå din idealvekt!

Annonse

Gå ned i vekt på den sunne måten!

Med Vektklubb får du et personlig vektprogram, kaloridagbok for mat og trening, kaloriberegnede oppskrifter og artikler som motiverer til en sunn livsstil.

Du kan nå betale med

*Samtlige medlemskap fortsetter å løpe etter valgt innmeldingsperiode. Medlemskapet løper inntil du selv sier det opp.

  • strex
Vektklubb er en tjeneste eid av VG
Ansv. redaktør og adm. direktør: Gard Steiro
Nyhetsredaktør: Tora Bakke Håndlykken
Utviklingsredaktør: Øyvind Brenne
Redaktør Feature/VG+: Jane Throndsen
Politisk redaktør: Hanne Skartveit
Her finner du #vgvektklubb
Ansvarlig journalist: Elisabeth Stigum
Kopiering av materiale fra VG og Vektklubb for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.
© 2022 Verdens Gang AS
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her