BEKKENLØFT egen kroppsvekt

Publisert: 2010-05-26 15:22

Foto: Trine Bækkevar


MUSKLER DU TRENER: Bakside lår (hamstrings), setemuskulatur (gluteus) og korsryggen (erector spinae).
UTGANGSPOSISJON: Ligg på ryggen med føttene på en forhøyning (er også mulig å gjøre uten forhøyning).
SLIK GJØR DU: Løft setet så du blir strak i kroppen fra knærne til skuldrene. Senk kroppen sakte og rolig tilbake, og vend bevegelsen like før setet treffer bakken.
VIKTIG Å TENKE PÅ: Konsentrer deg gjennom hele bevegelsen, helt til kroppen er strak. Det blir tyngre om du utfører den med ett ben av gangen.

Annonse

Gå ned i vekt på den sunne måten!

Med Vektklubb får du et personlig vektprogram, kaloridagbok for mat og trening, kaloriberegnede oppskrifter og artikler som motiverer til en sunn livsstil.

Du kan nå betale med

*Samtlige medlemskap fortsetter å løpe etter valgt innmeldingsperiode. Medlemskapet løper inntil du selv sier det opp.

  • strex
Vektklubb er en tjeneste eid av VG
Ansv. redaktør og adm. direktør: Gard Steiro
Nyhetsredaktør: Tora Bakke Håndlykken
Utviklingsredaktør: Øyvind Brenne
Redaktør Feature/VG+: Jane Throndsen
Politisk redaktør: Hanne Skartveit
Her finner du #vgvektklubb
Ansvarlig journalist: Elisabeth Stigum
Kopiering av materiale fra VG og Vektklubb for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.
© 2022 Verdens Gang AS
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her