CRUNCH, SKRÅ egen kroppsvekt

Publisert: 2010-02-04 14:18

Foto: VG

MUSKLER DU TRENER: Rette og skrå magemuskler (rectus abdominis og obiqus internus og externus).


UTGANGSPOSISJON: Ligg på ryggen på matten og ha lett bøyde knær. Plasser hendene enten på brystet eller bak hodet.
SLIK GJØR DU: Løft hodet og overkroppen samtidig som du vrir overkroppen til motsatt side. Søk venstre albue mot høyre kne, deretter høyre albue mot venstre kne, osv.
VIKTIG Å TENKE PÅ: Prøv å spenn av i nakkeregionen og fokuser på at det er magemusklene som skal gjøre jobben. Se skrått opp i taket. Trekk navlen inn mot ryggeraden hele veien ned. Hold blikket opp, ikke frem.

Annonse

Gå ned i vekt på den sunne måten!

Med Vektklubb får du et personlig vektprogram, kaloridagbok for mat og trening, kaloriberegnede oppskrifter og artikler som motiverer til en sunn livsstil.

Du kan nå betale med

*Samtlige medlemskap fortsetter å løpe etter valgt innmeldingsperiode. Medlemskapet løper inntil du selv sier det opp.

  • strex
Vektklubb er en tjeneste eid av VG
Ansv. redaktør og adm. direktør: Gard Steiro
Nyhetsredaktør: Tora Bakke Håndlykken
Utviklingsredaktør: Øyvind Brenne
Redaktør Feature/VG+: Jane Throndsen
Politisk redaktør: Hanne Skartveit
Her finner du #vgvektklubb
Ansvarlig journalist: Elisabeth Stigum
Kopiering av materiale fra VG og Vektklubb for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.
© 2022 Verdens Gang AS
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her