Start i dag!

  3 måneder: kr 439,-
  6 måneder: kr 549,-
12 måneder: kr 360,-
 

GÅTUR: Den enkleste form for kondisjonstrening ligger rett utenfor døren din, og er bare ett minutt med skolisseknyting unna! Få med deg en venn, eller hør på en podcast, så blir det riktig så hyggelig. Foto: Helena Krekling

Kom i gang med vårtreningen!

Ble det litt mye kos og god mat i påsken? Her er fem gode råd for å bli mer fysisk aktiv:

1. Planlegg treningsøktene i forkant

Da øker sjansen for å at du får det til. Sett av faste tidspunkter til trening på timeplanen, og bestem deg i god tid.

 

LAG TRENINGSAVTALE: Skriv inn den planlagt treningsøkten i kalenderen din og se på det som like viktig som et jobbmøte - noe du ikke skulker unna. Foto: Simen Øyen

2. Tren sammen

Finn deg en treningspartner, og motiver hverandre de dagene det butter imot.

Styrkeøvelser med en venn: Kompistreningsprogram

 

UT PÅ TUR, ALDRI SUR! Møt en god venn eller venninne for å skravle mens dere går en tur i deilig frisk luft, i steden for å sitte på café med en kaloririk kaffe latte. Foto: Helena Krekling

3. Start rolig, og innarbeid gode treningsrutiner

Øk gradvis, og vær fornøyd med halvveis. Du trenger ikke trene fem ganger i uken med blodsmak i munnen for at det skal fungere, tvert imot.

 

GRUPPETIME: Du må ikke løpe intervaller for at det kan kalles trening. En gruppetime i sal er vel så effektivt - og kanskje mye morsommere! Her ser du intruktør Pia Eliassen på timen Body Balance. Foto: Simen Øyen

4. Prøv noe nytt!

Kanskje din nye favorittaktivitet er noe du aldri har prøvd?

Vektklubb tester treningstrend: Bevegelighetstrening i gruppetime

 

AKTIV UTE: Om du fristes mer av natur og frisk luft, kan kanskje golf være tingen for deg? Selv om pulsen beholdes lav gjennom spillet så er du faktisk ute på beina i timesvis! Foto: Odin Jæger / VG

5. «Sniktren»

Legg inn fem små minutter her og der med litt styrkeøvelser, lek med barna, gå i trapper og så videre, det kan plutselig motivere til enda mer trening.

Sjekk også: Flere tips til snikmosjon

 

DROPP BILEN: Gå til butikken i stedet for å kjøre. Skal du storhandle så kan du ta med deg en stor ryggsekk. Når du bærer tungt samtidig som du går med litt tempo forbrenner du en haug av kalorier! Foto: Kyrre Lien / VG

I Vektklubb.no får du hjelp til å balansere energiinntak og energiforbruk, slik at du kan lykkes med vektreduksjon og å holde vekten stabil etter vektnedgangen.

Sniktitt på Vektklubb.no og bli medlem her

Les også:

Matspaneren: Cevita shots

Frokostkake med bringebær

Gikk ned 32 kilo: – Jeg har bevist for meg selv at jeg kan!

Går du i sukkerfritt-fellen?