FIRFOTSSTÅENDE BENHEV egen kroppsvekt

Publisert: 2010-05-26 15:20


MUSKLER DU TRENER: Korsrygg (erector spinae), setemuskulatur (gluteus) og baksiden av lår (hamstrings).
UTGANGSPOSISJON: Stå på alle fire. Ha ryggen rett og blikket ned i gulvet.
SLIK GJØR DU: Før ett ben med 90 graders bøy i kneet bakover/oppover til låret er parallelt med gulvet. Vipp benet med fotsålen pekende opp i taket men resten av kroppen holdes rolig. Hold på så lenge du klarer å holde ryggen rett. Bytt ben. For å utfordre balansen og stabilitetsmuskulaturen mer, plasser hendene nærmere hverandre.
VIKTIG Å TENKE PÅ: Fikser mage og rygg og ikke heng på korsryggen når du bli sliten. Avslutt øvelsen før det skjer.

Firfotsstående benhev.

Foto: Nils Bjåland

Annonse

Gå ned i vekt på den sunne måten!

Med Vektklubb får du et personlig vektprogram, kaloridagbok for mat og trening, kaloriberegnede oppskrifter og artikler som motiverer til en sunn livsstil.

Du kan nå betale med

*Samtlige medlemskap fortsetter å løpe etter valgt innmeldingsperiode. Medlemskapet løper inntil du selv sier det opp.

  • strex
Vektklubb er en tjeneste eid av VG
Ansv. redaktør og adm. direktør: Gard Steiro
Nyhetsredaktør: Tora Bakke Håndlykken
Utviklingsredaktør: Øyvind Brenne
Redaktør Feature/VG+: Jane Throndsen
Politisk redaktør: Hanne Skartveit
Her finner du #vgvektklubb
Ansvarlig journalist: Elisabeth Stigum
Kopiering av materiale fra VG og Vektklubb for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.
© 2022 Verdens Gang AS
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her