FIRFOTSSTÅENDE BENHEV egen kroppsvekt

Publisert: 2010-05-26 15:20


MUSKLER DU TRENER: Korsrygg (erector spinae), setemuskulatur (gluteus) og baksiden av lår (hamstrings).
UTGANGSPOSISJON: Stå på alle fire. Ha ryggen rett og blikket ned i gulvet.
SLIK GJØR DU: Før ett ben med 90 graders bøy i kneet bakover/oppover til låret er parallelt med gulvet. Vipp benet med fotsålen pekende opp i taket men resten av kroppen holdes rolig. Hold på så lenge du klarer å holde ryggen rett. Bytt ben. For å utfordre balansen og stabilitetsmuskulaturen mer, plasser hendene nærmere hverandre.
VIKTIG Å TENKE PÅ: Fikser mage og rygg og ikke heng på korsryggen når du bli sliten. Avslutt øvelsen før det skjer.

Firfotsstående benhev.

Foto: Nils Bjåland

Annonse

Kickstart 2023 med Vektklubb!

Nå får du 30 % rabatt på alle våre medlemskap. Med Vektklubb får du et personlig vektprogram, kaloridagbok for mat og trening, kaloriberegnede oppskrifter og ukentlige menyforslag utarbeidet av kliniske ernæringsfysiologer. I tillegg får du inspirerende artikler som motiverer til en sunn livsstil. Bli medlem i dag!

Siste sjanse! Bestill før:

0dager

16 timer

30minutter

48 sekunder

Du kan nå betale med

*Samtlige medlemskap fortsetter å løpe til ordinær pris etter bindingsperioden. Ordinær pris for 3 md: 249 kr/ md, ordinær pris for 6 md: 199 kr/ md, ordinær pris for 12 md: 149 kr/ md. Medlemskapet løper inntil du selv sier det opp.

  • strex
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her