Så fort jeg begynner å mosjonere, blir jeg syk

Publisert: 2009-07-31 09:44



Trolig har du gått for hardt ut. Begynn på et mosjonsprogram med lavere intensitet, eller slakk ned tempoet etter eget hode.

Unngå å mosjonere hardt og lenge dersom du er veldig stresset, eller om du har sovet dårlig en periode.

Tips

Bytt til et enklere mosjonsprogram Prøv avslapning. Sett på noe fin musikk, slukk lysene, legg deg ned på gulvet, og pust dypt. En rolig og harmonisk kropp har et bedre immunforsvar.

Annonse

Kickstart 2023 med Vektklubb!

Nå får du 30 % rabatt på alle våre medlemskap. Med Vektklubb får du et personlig vektprogram, kaloridagbok for mat og trening, kaloriberegnede oppskrifter og ukentlige menyforslag utarbeidet av kliniske ernæringsfysiologer. I tillegg får du inspirerende artikler som motiverer til en sunn livsstil. Bli medlem i dag!

Siste sjanse! Bestill før:

2dager

14 timer

58minutter

20 sekunder

Du kan nå betale med

*Samtlige medlemskap fortsetter å løpe til ordinær pris etter bindingsperioden. Ordinær pris for 3 md: 249 kr/ md, ordinær pris for 6 md: 199 kr/ md, ordinær pris for 12 md: 149 kr/ md. Medlemskapet løper inntil du selv sier det opp.

  • strex

Flere artikler

Mitt mosjonsprogram

Mitt mosjonsprogram

Kan jeg i mosjonsprogrammet selv velge hvilke dager jeg vil mosjonere? Ja, det kan du. Når du lager ditt eget program, må du velge din favoritt-aktivitet på den dagen som passer deg best. Les mer om dette under knappen ”mosjon” når du har logget deg inn på Vektklubb.no. Jeg har en medisinsk tilstand. Tilpasses mosjonsprogrammet i tråd med denne? Nei, mosjonsprogrammet er ikke tilpasset medisinske tilstander som for eksempel skader du har, eller operasjoner du har gjennomgått. Om du har noen form for medisinske problemer, råder vi deg til å kontakte fastlegen din før du eventuelt setter i gang med ditt mosjonsprogram.

Våg å variere!

Våg å variere!

Tenk etter: Det er kanskje når vi har spist den samme "kjedelige" (= som vi alltid spiser) men sunne maten dag ut og dag inn at vi begynner å tenke at vi må muntre oss selv opp med noe godt. Og et i og for seg velfungerende mosjonsprogram kan oppleves ensformig og få oss til å skulke eller hoppe over en eller flere økter, helt enkelt fordi det ikke er morsomt nok lenger. Resultatet kan bli at vekten begynner å krype oppover igjen. For å unngå å havne i denne fellen, er det viktig at du våger å variere; både med maten, og med mosjonsaktivitetene dine. Prøv helt nye matretter eller server de gamle, vanlige med nye krydre eller nytt tilbehør #2013 for å få litt variasjon. Prøv nye aktiviteter, om så bare noen få ganger, for å opprettholde interessen for mosjon. Kort sagt: Varier mer! Christian A. Drevon, ernæringsprofessor Nina Schmidt, redaksjonell leder

Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her