Bygge om på kroppen

Publisert: 2009-03-03 14:22

Har gått ned cirka fem kilo med vektklubb. Trener to-tre ganger i uken spinning, løping og styrke på treningssenter. Er veldig fornøyd med livet men har et problem og det er at beina blir tynnere, mens magen og håndtakene sitter som støpt. Trenger ikke ha flat mage, men ønsker heller ikke å se ut som et eple med to stilker. Hvordan skal jeg trene for å bygge om på kroppen? <br /> <br />Hilsen fra Torild


Hei Torild!
Tenker at pilatestrening vil være supert for deg ved siden av det andre du gjør.
Her jobber du rolig og med riktig pust og teknikk med øvelser som går på mageregionen. Dette gjør at pilatestrening bidrar til å oppnå flater og sterkere magemuskler.
Fortsett med løping og spinning sammen med styrketrening. All den treningen vil også hjelpe deg til å få en sterk og stram kropp og bygge opp muskulatur i ben og armer.
Lykke til videre og prøv pilates. Har du ikke timer på stedet du trener finnes det gode dvder som er lette å følge og som har forskjellige nivåer.
Vennlig hilsen Trine Hattestad

Annonse

Gå ned i vekt på den sunne måten!

Med Vektklubb får du et personlig vektprogram, kaloridagbok for mat og trening, kaloriberegnede oppskrifter og artikler som motiverer til en sunn livsstil.

Du kan nå betale med

*Samtlige medlemskap fortsetter å løpe etter valgt innmeldingsperiode. Medlemskapet løper inntil du selv sier det opp.

  • strex

Flere artikler

Jogging eller step/styrke

Jogging eller step/styrke

Har nettopp fått treningsprogram fra deg, regner med jeg vil trene mer enn det som står der da en vanlig uke for meg er.<br /> <br /> Mandag kveld step/styrke en time, tirsdag morgen spinning 55 minutter. Onsdag kveld step/styrke en time, torsdag morgen 45 minutter spinning, lørdag en time step/styrke eller jogg. Nå som sommeren nærmere seg foretrekker jeg å jogge, men vil helst ha med step/styrke på grunn av styrketrening (armer spesielt). Hva er mest effektiv trening med tanke på forbrenning og kondisjon? Merker at etter en vinter med spinning er jeg mindre utholdende enn etter tilsvarende timer med joggesko. Joggeturene er normalt på cirka 45 minutter.<br /> <br /> Helga

Midjemål og trening

Midjemål og trening

Jeg er 172 cm og veier cirka 69 kilo. Spinner tre ganger i uken (med puls mellom 180-190), og trener hard styrke tre dager (30 minutters økt før spinningen). Er godt trent og spiser stort sett sunt. Jeg er vegetarianer men spiser fisk, egg og ost/melk. <br /> <br />Har en del stress i hverdagen. Sliter med å miste fett på mage og vekten står stille. Den kan variere på med en til to kilo. Vekten har økt en del siden jeg startet med hard styrketrening. Ønsker å miste litt fett på mage men beholde musklene og resten av "kroppen". Føler at dette er en vanskelig kombinasjon.<br /> <br />Hvorfor varierer midjemålet mitt fra 76 til 79 cm på for eksempel bare en uke? Har en spisedag i uken hvor jeg koser meg med god middag og sjokolade. Kan det være årsaken til at mine resultater uteblir? Er svær interessert i kosthold og trening men er ikke en stor fan av slanking. Fungere dårlig med hard trening.<br />Hilsen kathis

Hvorfor blir jeg mer sliten av å løpe ute?

Hvorfor blir jeg mer sliten av å løpe ute?

Jeg trener regelmessig på treningssenter, har gjort dette i cirka åtte måneder og har vært med i Vektklubb like lenge. Trener blant annet spinning, styrke og jogger en del på tredemølle. På tredemølle kan jeg fint jogge 45 minutter i moderat tempo. For å variere tenkte jeg også å jogge ute i terrenget (både kupert og flatt terreng), men jeg blir så sliten! Når jeg jogger ute blir jeg veldig sliten og blir fort tom for energi. Jeg må ta pauser støtt og stadig, også på flatt terreng. Hva kommer dette av? Jeg som trodde formen var så fin etter måneder på treningssenter. Mister litt motivasjon av dette her.<br />Hilsen Lotte

Vektklubb er en tjeneste eid av VG
Ansv. redaktør og adm. direktør: Gard Steiro
Nyhetsredaktør: Tora Bakke Håndlykken
Utviklingsredaktør: Øyvind Brenne
Redaktør Feature/VG+: Jane Throndsen
Politisk redaktør: Hanne Skartveit
Her finner du #vgvektklubb
Ansvarlig journalist: Elisabeth Stigum
Kopiering av materiale fra VG og Vektklubb for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.
© 2022 Verdens Gang AS
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her