Trenger hjelp til å komme i gang

Publisert: 2009-03-03 11:38

Jeg var supermotivert fra jeg startet 1. august 2008 og frem over. Var faktisk nede i cirka 72 kilo, det vil si ned mer enn ti kilo før jul. Litt mye spising og selskapligheter, men ganske fornøyd at vekten ikke har gått opp mer enn tre kilo likevel. Startet på trimsenter, går mye og spiser ikke mye etter klokken ni. Men ingen ting skjer. Vil så gjerne ned til under 70. Kan du hjelpe meg litt i gang igjen?<br /><br />Hilsen fra Inger


Hei Inger:)
Gratulerer med god innsats og at du tar grep etter julen. Det at du står stille kan a sammenheng med at du har begynt å trene på trimsenteret. Det betyr nok at du har fått mer muskler. Det gjør i en periode at vekta ser ut som den stille, men det betyr egentlig at kroppssammensetningen forandrer seg positivt, mindre fett og mer muskler. Snart vil det også synes på vekten. Bare fortsett!
Lykke til!
Positiv hilsen
Øyvind Hammer

Annonse

Gå ned i vekt på den sunne måten!

Med Vektklubb får du et personlig vektprogram, kaloridagbok for mat og trening, kaloriberegnede oppskrifter og artikler som motiverer til en sunn livsstil.

Du kan nå betale med

*Samtlige medlemskap fortsetter å løpe etter valgt innmeldingsperiode. Medlemskapet løper inntil du selv sier det opp.

  • strex

Flere artikler

Demotivert på tross av løssittende klær

Demotivert på tross av løssittende klær

For tre uker siden meldte jeg meg på "ned i vekt programmet" hos Elixia. Trener fem ganger i uken kombinasjon styrke og kondisjon, trener med personlig trener en gang i uken. Den første uken gikk jeg ned 2,6 kilo og 1,4% kroppsfett. Neste uke gikk jeg opp 0,9% fett og vekten stod stille. Min personlige trener mente jeg måtte kutte ned på karbohydratene enda jeg har ligget under min kalorianbefaling. Denne uken har jeg så og si kuttet ut karbohydratene og trent 4 ganger i uken, hva om jeg ikke har gått ned i vekt? Klærne mine sitter løsere, men min personlige trener syntes det er tull å ta mål, det er vekta som tilsier om jeg gjør det riktig! Kjenner jeg blir litt demotivert på tross av løssittende klær. Synes jeg er flink og spiser kun to brødskiver om dagen i form av karbohydrater. What to do?<br />Mvh Kvinne (23)

Midjemål og trening

Midjemål og trening

Jeg er 172 cm og veier cirka 69 kilo. Spinner tre ganger i uken (med puls mellom 180-190), og trener hard styrke tre dager (30 minutters økt før spinningen). Er godt trent og spiser stort sett sunt. Jeg er vegetarianer men spiser fisk, egg og ost/melk. <br /> <br />Har en del stress i hverdagen. Sliter med å miste fett på mage og vekten står stille. Den kan variere på med en til to kilo. Vekten har økt en del siden jeg startet med hard styrketrening. Ønsker å miste litt fett på mage men beholde musklene og resten av "kroppen". Føler at dette er en vanskelig kombinasjon.<br /> <br />Hvorfor varierer midjemålet mitt fra 76 til 79 cm på for eksempel bare en uke? Har en spisedag i uken hvor jeg koser meg med god middag og sjokolade. Kan det være årsaken til at mine resultater uteblir? Er svær interessert i kosthold og trening men er ikke en stor fan av slanking. Fungere dårlig med hard trening.<br />Hilsen kathis

Spesielt vanskelig om kvelden

Spesielt vanskelig om kvelden

Fulgte programmet i høst. Tok av ti kilo på tre måneder. Har følt meg så vel. Mye positive bemerkninger. La på meg to kilo i julen. Bestemte meg for å starte på nytt. Har nå syv kilo jeg ønsker å bli kvitt. Men det stopper opp. Trimmer litt hver dag, men det er vanskelig å holde meg innenfor de 1300 kaloriene jeg skal ha hver dag. Det blir vanskelig spesielt om kveldene. Vil så gjerne ta av de resterende kiloene. Er 61 år og veier nå 68.6 kilo. Ønsker å få noen tips som kan hjelpe meg.<br /><br />Hilsen Karin

Hvordan jeg skal holde på motivasjoner i sommer?

Hvordan jeg skal holde på motivasjoner i sommer?

Jeg fører alt jeg spiser i dagbok som ligger på kjøkkenbordet, regner ut energiinnholdet med kalkutator, og skriver vekten i vektklubb hver mandag. Jeg synes at dette går ganske greit, og at det er en behagelig måte å gå ned i vekt på. Jeg har mange kilo som jeg vil ta av, derfor er det viktig for meg at motivasjonen min er på topp for det meste. Men det hender at jeg skeier ut, og i de øyeblikk det skjer, så føler jeg at kroppen trenger det. Men jeg synes det er egentlig dumt å gjøre det, da jeg vet at det forsinker vektnedgangen. Kan det være lurt å bestemme meg for at jeg ikke skal skeie ut før målet mitt er nådd, eller trenger kroppen utskeielser underveis? Spesielt med tanke på at jeg skal ta av mange kilo, og at dette vil ta tid. Hvis jeg bestemte meg for ingen utskeielser underveis, så ville det kanskje bli lettere for meg i ferien slik at jeg klarer å holde stø kurs i sommer? Slik at når høsten kommer har jeg tatt av enda mer, og at jeg da har kommet ennå nærmere målet. Jeg er redd for at hvis jeg ikke bestemmer meg for dette, så vil jeg gjerne ha lagt på meg et par kilo til høsten, og det orker eg ikke tanken på en gang, da eg synes det er litt hardt til tider med slankeprosses, til tross for at det for det meste går ganske greit.<br />Mvh Anne-Grethe

Vektklubb er en tjeneste eid av VG
Ansv. redaktør og adm. direktør: Gard Steiro
Nyhetsredaktør: Tora Bakke Håndlykken
Utviklingsredaktør: Øyvind Brenne
Redaktør Feature/VG+: Jane Throndsen
Politisk redaktør: Hanne Skartveit
Her finner du #vgvektklubb
Ansvarlig journalist: Elisabeth Stigum
Kopiering av materiale fra VG og Vektklubb for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.
© 2022 Verdens Gang AS
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her