Kalori-bomber i glasset

Publisert: 2010-06-14 09:01

Når vårsola stikker frem, frister det kanskje med drinker og duggfrisk pils? Eller en iskaffe? Nyt ditt glass med glede, men lær deg kaloriinnholdet i dine favorittdrikker. Da er det lettere å velge riktig.

SOM ET MÅLTID MAT: En sommerdrink

stinn av kalorier.

Av Eli Anne Myrvoll Blomkvist og Nina Schmidt

  • Her er en oversikt over energiinnholdet i forskjellige drikker:








Annonse

Gå ned i vekt på den sunne måten!

Med Vektklubb får du et personlig vektprogram, kaloridagbok for mat og trening, kaloriberegnede oppskrifter og artikler som motiverer til en sunn livsstil.

Du kan nå betale med

*Samtlige medlemskap fortsetter å løpe etter valgt innmeldingsperiode. Medlemskapet løper inntil du selv sier det opp.

  • strex

Flere artikler

Nøyaktig makspuls

Nøyaktig makspuls

Det er en ting jeg aldri finner et entydig svar på, og det er angående makspuls.<br />Jeg har aldri målt min makspuls i testomgivelser, men jeg har trent svært mye i mitt liv og mange ganger presset meg til det ytterste og det skjer aldri at jeg overstiger 187 i puls (hvilepulsen min er 38). <br />Kan vi slå fast at 187 er maks for meg eller om man "skal legge på 4-5 slag" oppå det? Har hørt en del mene det, fordi man ikke klarer å ta ut maksimalt i en treningssituasjon. Stemmer det?<br />Det er kanskje et pirkete spørsmål som kanskje ikke har så mye å si, men har så lyst å ha de rette verdiene inne på pulsklokken min.<br />For øvrig er jeg snart 23 år, men føler ikke at 220-alder stemmer helt for meg.<br />Hilsen ivrig

Kaloriføring ved oppkast

Kaloriføring ved oppkast

Dette er kanskje et dumt spørsmål og kanskje kan du ikke svare meg heller. I går drakk jeg alkohol, som jeg vet ikke er bra midt i en slankekur. Men det som skjedde når jeg kom hjem på natten var jo at jeg ble dårlig og spydde opp alt igjen, inkludert middagen kvelden før. Skal jeg i det tilfellet føre inn hva jeg har spist/drukket? Eller er dette ikke nødvendig siden det kom opp igjen? Dette er ikke noe som skjer vanligvis, men lurer veldig på åssen dette fungerer.<br /><br />Hilsen Tina

Sauser uten buljong

Sauser uten buljong

Hei.<br />Jeg er allergisk mot det meste, E-stoffer ( E600 - 699 og E 210 - 299), hvete, gluten, gjær, soya, det meste av rå frukt og grønnsaker, mugg, og mye annet, som ikke er mat. Det jeg lurer på, siden jeg er allergisk mot så mye, så synes jeg det er vanskelig å finne noen gode sauser. Jeg kan ikke lage ferdig sauser fra Toro, f eks pga innholdet. Jeg tåler heller ikke buljong, ellers hadde det gått greit å lage saus med noe smak.<br />Har du en bra oppskrift på noen gode sauser? Hvordan man lager det etc. Jeg kan spise maismel. <br />Veldig takknemlig for svar!<br />Melissa<br />

Aktiv, men kommer ikke i skikkelig form

Aktiv, men kommer ikke i skikkelig form

Er en jente på 19 år som siden femårs alderen har holdt aktivt på med idrett, der jeg har trent flere ganger i uken. Jeg holder fortsatt på den dag i dag. Spiller blant annet innebandy i 1.divisjon, og trener jevnlig. Men likevel så syns jeg aldri at jeg blir i skikkelig god form. Så har jo så klart gjort meg tanker om at jeg jo må trene <br />fullstendig galt. Det er noe som ikke stemmer.<br /><br />Har du noen gode forslag til hvordan jeg bør trene for å komme i god form (kondisjonsmessig). Elsker sykling/spinning og jogging (selv om jeg syns det er veldig tungt til tider). Å trene tre ganger i uken er realistisk for min del, men jeg vet rett og slett ikke hvordan.<br /><br />MVH Tine S. Normann

Korsryggplager og treningsform

Korsryggplager og treningsform

Jeg har vært plaget med ryggen i 7-8 år. Vondt helt nederst i ryggen, og perioder vondt ned i begge lårene. Er stiv om morgenen, men mykner når jeg kommer meg i bevegelse. <br />Har stillesittende jobb på kontor, men fått meg heisebord slik at jeg kan variere arbeidsstilling mellom å sitte og å stå. <br />Gikk fire uker hos kiropraktor sist høst, da klarte jeg ikke sitte eller bøye meg. Før pleide jeg å jogge temmelig mye, og da klarte jeg å holde vekten. <br />Kiropraktoren sier at løping er verste treningsform jeg kan ha når man har vond rygg. Er du enig i det? Hvilke treningsform anbefaler du for meg? Trenger både kondisjonstrening og noe som styrker ryggen. <br />Er det like stor belastning å løpe på tredemølle som ute? Nå trener jeg tre ganger i uken på SATS på tredemølle, romaskin, stepmaskin og styrketrening.<br />Fra Elsa

Vektklubb er en tjeneste eid av VG
Ansv. redaktør og adm. direktør: Gard Steiro
Nyhetsredaktør: Tora Bakke Håndlykken
Utviklingsredaktør: Øyvind Brenne
Redaktør Feature/VG+: Jane Throndsen
Politisk redaktør: Hanne Skartveit
Her finner du #vgvektklubb
Ansvarlig journalist: Elisabeth Stigum
Kopiering av materiale fra VG og Vektklubb for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.
© 2022 Verdens Gang AS
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her