Jeg har ikke råd til treningskort

Publisert: 2009-07-31 09:51



Gå mye - det holder i massevis. Om du har en sykkel, så kombiner med sykling. Hjemme kan du gjøre styrkeøvelser med kroppen som tyngdemotstand.

Er det en lekeplass i nærheten av hjemmet ditt? Utnytt den! Bruk apparatene til å gjøre enkle styrkeøvelser. Eller sett på favorittmusikken din, og dans hjemme i din egen stue.

Gå mye i hverdagen, for eksempel til og fra matbutikken, eller til postkontoret eller banken. Gå eller sykle til og fra jobben. Ta alltid trappene istedenfor heis eller rulletrapp.

Tips

  • Gå mye.
  • Gjør styrkeøvelser hjemme.
  • Gå ut og dans!
Annonse

Gå ned i vekt på den sunne måten!

Med Vektklubb får du et personlig vektprogram, kaloridagbok for mat og trening, kaloriberegnede oppskrifter og artikler som motiverer til en sunn livsstil.

Du kan nå betale med

*Samtlige medlemskap fortsetter å løpe etter valgt innmeldingsperiode. Medlemskapet løper inntil du selv sier det opp.

  • strex

Flere artikler

Bør styrke med?

Bør styrke med?

Jeg er ei jente på 34 som lurer på om jeg trener ok eller om jeg må trene styrke i tillegg. Dette er min "normaluke": sykler ute (om sommeren) eller går på ski (om vinteren) cirka en time i raskt tempo, 45 - 60 minutter svømming, to gåturer med staver à 60 min hver. Jeg trener da fire av syv dager i uken (tirsdag/torsdag og to økter i helgen). Imidlertid gjør jeg ingen styrkeøvelser. Jeg er småbarnsmor i full jobb med alt det innebærer og føler jeg har funnet et opplegg som fungerer nå for meg tids- og ressursmessig.<br />Gjør av og til noen styrkeøvelser hjemme, men synes det er vanskelig å ha et fast opplegg på dette. Er det nok med den treningen jeg gjør eller bør jeg legge inn styrketrening? (Har gått ned fra 88 til 78 kilo, skal ned til 68 kilo.)<br />Mvh Hanne

Bør styrke med?

Bør styrke med?

Jeg er ei jente på 34 som lurer på om jeg trener ok eller om jeg må trene styrke i tillegg. Dette er min "normaluke": sykler ute (om sommeren) eller går på ski (om vinteren) cirka en time i raskt tempo, 45 - 60 minutter svømming, to gåturer med staver à 60 min hver. Jeg trener da fire av syv dager i uken (tirsdag/torsdag og to økter i helgen). Imidlertid gjør jeg ingen styrkeøvelser. Jeg er småbarnsmor i full jobb med alt det innebærer og føler jeg har funnet et opplegg som fungerer nå for meg tids- og ressursmessig.<br />Gjør av og til noen styrkeøvelser hjemme, men synes det er vanskelig å ha et fast opplegg på dette. Er det nok med den treningen jeg gjør eller bør jeg legge inn styrketrening? (Har gått ned fra 88 til 78 kilo, skal ned til 68 kilo.)<br />Mvh Hanne

Vektklubb er en tjeneste eid av VG
Ansv. redaktør og adm. direktør: Gard Steiro
Nyhetsredaktør: Tora Bakke Håndlykken
Utviklingsredaktør: Øyvind Brenne
Redaktør Feature/VG+: Jane Throndsen
Politisk redaktør: Hanne Skartveit
Her finner du #vgvektklubb
Ansvarlig journalist: Elisabeth Stigum
Kopiering av materiale fra VG og Vektklubb for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.
© 2022 Verdens Gang AS
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her