ROTASJON OVERKROPP i apparat

Publisert: 2009-12-18 14:57


MUSKLER DU TRENER: Indre og ytre buk/magemuskulatur (obliquus externus abdominis og obliquus internus)
UTGANGSPOSISJON: Still inn setet, alternativt ryggputen, slik at ryggputen plasseres mellom skulderbladene, og slik at du sitter med lave skuldre og har et godt grep om håndtakene. Sitt med rett rygg og overkropp og se i samme retning som knærne peker.
SLIK GJØR DU: Roter i overkroppen og snu ved cirka 60 graders rotasjon av overkroppen (som på bildet). Hoftene skal være i ro i hele øvelsen. Kom tilbake til startposisjon og gjenta.


VIKTIG Å TENKE PÅ: Jobb med en rolig og kontrollert bevegelse rundt kroppens ryggsøyle. Hold igjen bevegelsen på vei tilbake. Slapp av i skulder- og nakkeregion.

Annonse

Gå ned i vekt på den sunne måten!

Med Vektklubb får du et personlig vektprogram, kaloridagbok for mat og trening, kaloriberegnede oppskrifter og artikler som motiverer til en sunn livsstil.

Du kan nå betale med

*Samtlige medlemskap fortsetter å løpe etter valgt innmeldingsperiode. Medlemskapet løper inntil du selv sier det opp.

  • strex

Flere artikler

Vektklubb er en tjeneste eid av VG
Ansv. redaktør og adm. direktør: Gard Steiro
Nyhetsredaktør: Tora Bakke Håndlykken
Utviklingsredaktør: Øyvind Brenne
Redaktør Feature/VG+: Jane Throndsen
Politisk redaktør: Hanne Skartveit
Her finner du #vgvektklubb
Ansvarlig journalist: Elisabeth Stigum
Kopiering av materiale fra VG og Vektklubb for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.
© 2022 Verdens Gang AS
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her