Gå deg i form med staver

Publisert: 2009-10-09 10:28

Bruk staver på gåturen, og du forbedrer kondisjonen kraftig. Men du må lære deg teknikken riktig.

Her viser Hilde Solvang, Connie Hansen og Øystein Hildeskor fra Norges mosjons-
og bedriftsidrettsforbund hvordan man går riktig med staver.

Av IRENE MÅRDALEN

  • GÅ RIKTIG MED STAVER



Annonse

Kickstart 2023 med Vektklubb!

Nå får du 30 % rabatt på alle våre medlemskap. Med Vektklubb får du et personlig vektprogram, kaloridagbok for mat og trening, kaloriberegnede oppskrifter og ukentlige menyforslag utarbeidet av kliniske ernæringsfysiologer. I tillegg får du inspirerende artikler som motiverer til en sunn livsstil. Bli medlem i dag!

Siste sjanse! Bestill før:

0dager

20 timer

6minutter

51 sekunder

Du kan nå betale med

*Samtlige medlemskap fortsetter å løpe til ordinær pris etter bindingsperioden. Ordinær pris for 3 md: 249 kr/ md, ordinær pris for 6 md: 199 kr/ md, ordinær pris for 12 md: 149 kr/ md. Medlemskapet løper inntil du selv sier det opp.

  • strex

Flere artikler

Intensitet i ulike aktiviteter

Intensitet i ulike aktiviteter

På siden for trening i dagboken er en rekke aktiviteter lagt inn med lett, middels og høy intensitet. På forklaringen av begrepene står det at høy intensitet tilsvarer et nivå man ikke klarer å holde i mer enn noen få minutter, man svetter og blir andpusten. Dette forbinder jeg med jobbing på eller over den aerobe grensen. Ved aktiviteter som sykling og løping synes jeg dette er en grei inndeling.<br /> Men jeg når jo ikke en sånn puls ved å gå eller rydde!? Med "gå, høy intensitet", regner jeg derfor med at dere mener å gå så fort man kan, men det hadde vært greit å få en oppklaring!<br /> Fra Hilde

Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her