Ikke sit-ups

Publisert: 2010-06-17 14:47

Jeg sliter med magen og må trene den mer effektivt. Har du andre tips enn en vanlig sit-ups, når det gjelder styrkedelen?<br />Hilsen Saim


Hei Saim! Ja, pilates er veldig bra for å styrke opp magen og den blir også flatere. Det finnes dvd fra Pilatesroom som er enkle og effektive, med god instruksjon. Det som er bra med pilates er at du jobber både på innpust og utpust. Øvelsene gjøres rolig og kontrollert og da er det lettere å kjenne om du treffer muskulaturen. For å redusere fettprosenten må du imidlertidig innta færre kalorier gjennom mat, enn du forbruker når du trener. Kombiner derfor kondidjonstrening, med pilates og sunn kost. Lykke til, mvh Trine Hattestad

Annonse

Gå ned i vekt på den sunne måten!

Med Vektklubb får du et personlig vektprogram, kaloridagbok for mat og trening, kaloriberegnede oppskrifter og artikler som motiverer til en sunn livsstil.

Du kan nå betale med

*Samtlige medlemskap fortsetter å løpe etter valgt innmeldingsperiode. Medlemskapet løper inntil du selv sier det opp.

  • strex

Flere artikler

Trosse smerter?

Trosse smerter?

Jeg er en kvinne på 34 år som nylig har startet opp i Vektklubb. Jeg er 40 kilo overvektig, og skal på lang sikt prøve å bli kvitt så mye av overvekten som jeg klarer.<br />Jeg har artrose i L4 og L5, scoliose i nedre del av ryggen, og en sammenklemt skive (mellom L4 og L5). Jeg har også såkalt nakkesyndrom, kroniske betennelser i skuldre, armer og nakke. Alt skyldes mangeårig kontorjobb og ellers mye stillesitting.<br />Jeg har begynt å trene pilates hjemme. Har en dvd "Power of Pilates" som jeg trener etter. En del av øvelsene gjør vondt, spesielt der jeg legger mye vekt på armer og skuldre (det verker, svir og brenner), og øvelser der jeg ligger på rygg og gjør mageøvelser (presser korsryggen i gulvet). <br />Skal jeg fortsette å presse meg gjennom øvelsene selv om det gjør vondt? Eller skal jeg unngå dem helt? <br />Noen gode råd til andre øvelser jeg kan gjøre isteden? Har ingen vekter eller andre hjelpemidler. Føler at jeg må få styrket mage og rygg for å ikke bli enda verre i ryggen.<br />Med hilsen Elin

Går ikke ned i vekt med trening

Går ikke ned i vekt med trening

Hei! Jeg trener fem dager i uken, men går ikke ned i vekt. Fint om du kan hjelpe meg med å finne ut hva jeg gjør galt. <br />Dette er mitt treningsprogram: <br />Mandag: step/styrke (55 min) <br />Tirsdag: spinning (75 min) <br />Onsdag: hviledag. <br />Torsdag: bodypump (55 min) <br />Fredag: pilates (55 min) <br />Lørdag: løp/spinning (60 min).<br />Har en stillesittende jobb og har blitt tildelt 1300 kalorier daglig i Vektklubb. Spiser noen ganger opp treningskaloriene, men aldri mer enn at det blir over 1300. Jeg går likevel ikke ned i vekt. Hva er problemet, bør jeg spise mer? Hilsen meg

Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her