Hodepine ved trening

Publisert: 2009-10-29 14:51

"Jeg vet om en del mennesker som får hodepine ved trening, og da er det om å gjøre å finne treningsformer som du tåler bedre enn andre. Styrketrening gjør ofte vondt, og det å presse seg for hardt er nok ikke lurt. Du kan også prøve pilates og yoga, kanskje det kan være bra for deg. ... Bruk også tid etter trening til lett bevegelighet", svarte Trine Hattestad i torsdagens nett-treff om smerter ved trening.

Annonse

Gå ned i vekt på den sunne måten!

Med Vektklubb får du et personlig vektprogram, kaloridagbok for mat og trening, kaloriberegnede oppskrifter og artikler som motiverer til en sunn livsstil.

Du kan nå betale med

*Samtlige medlemskap fortsetter å løpe etter valgt innmeldingsperiode. Medlemskapet løper inntil du selv sier det opp.

  • strex

Flere artikler

Smerte i leggen

Smerte i leggen

Trener hver dag unntatt lørdag (hviledag)og mitt treningsprogram er slik:<br />Mandag: Squash 45 minutter<br />Tirsdag: Fotball halvannen time<br />Onsdag: Squash 30 til 40 minutter etterfulgt av en time sirkel- styrketrening<br />Torsdag: Fotball en time<br />Fredag: Fjelltur ca to timer<br />Lørdag: Hviledag<br />Søndag: Én time fotball<br />Dette er minimum og det blir ofte et par kveldsturer på en times tid utenom dette.<br />Her for 14 dager siden på fotballtrening, uten at det var noen spesiell situasjon/grunn (kanskje litt sliten), fikk jeg plutselig bare en voldsom smerte i venstre legg. De andre sier det er en strekk, tok det rolig i to tre dager og begynte så smått og trene igjen men litt mer forsiktig. Kjente jo at det murret litt i skaden i leggen. Nå i dag, 14 dager etter, kom den tilbake på nytt på fotballtrening (særdeles irriterende). Den var ikke fullt så sterk som sist, men sterk nok til at jeg ikke kan løpe. Har trent i underkant av et halt års tid med dette programmet, og har ingen erfaring med skader fra idrett/ trening fra før.<br />Jeg er en mann på 43 år og er nå 99 kilo, høyden min er 1.74 meter. Er helt avhengig av å trene for og lykkes i min vektreduksjon. Har per i dag en nedgang på ca en halv til ett kilo i uken og er tilfreds med det.<br />Spørsmålene mine er følgene, da jeg ikke har mye erfaring med kontinuerlig trening fra før:<br />Hva gjør jeg for å bli kvitt denne fordømte strekken på kortest mulig tid?<br />Hvordan kan jeg trene uten å gjøre skaden vondt verre? For treningen må jeg på en eller annen måte opprettholde.<br />Er det farlig/uheldig å trene så mye/hardt at jeg kjenner smerten? Bør jeg trene på en annen måte i skadeperioden og hvor lang er denne type skadeperioden vanligvis? Og sist men ikke minst, hva slags trening bør jeg avstå fra? Hva er faresignalene når trening ikke lenger er bra i forhold til skaden? Hvor lang tid må jeg regne med at det skal gå før jeg kan øke treningsintensiteten min til det normale igjen? <br />Hilsen Nils

Fortvilet med fibromyalgi

Fortvilet med fibromyalgi

Jeg er 42 år og sliter med fibromyalgi. Smertene sitter i hele ryggen, nakken, skuldre og ben/føtter. Jeg må legge meg klokken 20 og 21 på kvelden, for da er jeg utslitt. Jobber innen regnskap og har en liten datter på tre år. Det er utrolig vanskelig å trene og jeg klarer nesten ikke å ha på meg joggesko for å gå en liten tur. Jeg har slanket meg i fire uker og gått opp! Jeg tar 2-4 Pinex forte hver dag på grunn av smerter. Hva skal jeg gjøre?<br />Hilsen fortvilet meg, Line

Opptaksprøver og vekttap som mål

Opptaksprøver og vekttap som mål

Jeg skal søke politihøyskolen neste år, og opptaksprøvene blir nok i mai 2010 en gang. Jeg skal derfor samtidig som jeg skal ned i vekt også trene målrettet mot de fysiek kravene som stilles ved slike opptaksprøver. Når bør jeg begynne å trene spesifikt på øvelsene jeg skal gjennom der?<br />Jeg trener nå mye (5-7 ganger i uken) og trener generell trening med utholdenhet og styrke, samt en fotballøkt. Men hvordan bør fordelingen av utholdenhet og styrke økter være for meg med både opptaksprøver og vektreduksjon som mål? Hilsen Tone

Vektklubb er en tjeneste eid av VG
Ansv. redaktør og adm. direktør: Gard Steiro
Nyhetsredaktør: Tora Bakke Håndlykken
Utviklingsredaktør: Øyvind Brenne
Redaktør Feature/VG+: Jane Throndsen
Politisk redaktør: Hanne Skartveit
Her finner du #vgvektklubb
Ansvarlig journalist: Elisabeth Stigum
Kopiering av materiale fra VG og Vektklubb for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.
© 2022 Verdens Gang AS
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her