DIPS egen kroppsvekt

Publisert: 2010-02-04 14:24


MUSKLER DU TRENER: Armer, dvs. baksiden av overarm (triceps).
UTGANGSPOSISJON: Plasser armene i hoftebredde på kanten av en stol. Sett føttene i gulvet foran deg slik at du har strake ben (kan også utføres med bøyde) og rumpa foran stolenkanten.
SLIK GJØR DU: Senk kroppen ned mot gulvet. Det er baken som skal senkes ned ved at du bøyer i albuene. Hold albuene så smale som mulig og press opp igjen ved å strekke armene. Trykk håndflaten ned i stolen.
VIKTIG Å TENKE PÅ: Hold kroppen og spesielt hofta i ro. Unngå å løfte deg opp ved å heve baken, men press deg opp kun ved bruk av armene. Hold albuene smale, pekende rett bakover, og ikke ut til siden. Unngå at skulderne heves.

Øvelsen blir tyngre jo lengre fra stolen du plasserer bena. Og tilsvarende lettere ved å bøy lett i knærne og plassere føttene nærmere kroppen.

Annonse

Gå ned i vekt på den sunne måten!

Med Vektklubb får du et personlig vektprogram, kaloridagbok for mat og trening, kaloriberegnede oppskrifter og artikler som motiverer til en sunn livsstil.

Du kan nå betale med

*Samtlige medlemskap fortsetter å løpe etter valgt innmeldingsperiode. Medlemskapet løper inntil du selv sier det opp.

  • strex

Flere artikler

BRYSTPRESS på ball med hantler

BRYSTPRESS på ball med hantler

MUSKLER DU TRENER: Bryst (pectoralis major), fremre skulder (fremre deltoideus) og stabiliseringsmuskulatur i mage og rygg. UTGANGSPOSISJON: Ligg på ryggen på ballen og hold hantlene på strake armer over brystet, men med en liten bøy i albuleddet. Ha føttene stødig i gulvet med god breddes avstand. Plassere føttene nærmere hverandre for å utfordre stabiliseringsmuskulaturen i større grad. SLIK GJØR DU: Senk hantlene i en svak bue mot utsiden av skuldrene og press tilbake til utgangsposisjon. VIKTIG Å TENKE PÅ: Hold hender og albuer i linje med brystets midtpunkt. Hold håndleddene så rette som mulig. Senk skuldrene nedover/bakover og hold brystet høyt. Unngå å overstrekke albuleddene i toppstillingen. Spenn magens muskulatur for å avlaste ryggen.

Vektklubb er en tjeneste eid av VG
Ansv. redaktør og adm. direktør: Gard Steiro
Nyhetsredaktør: Tora Bakke Håndlykken
Utviklingsredaktør: Øyvind Brenne
Redaktør Feature/VG+: Jane Throndsen
Politisk redaktør: Hanne Skartveit
Her finner du #vgvektklubb
Ansvarlig journalist: Elisabeth Stigum
Kopiering av materiale fra VG og Vektklubb for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.
© 2022 Verdens Gang AS
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her