Lær deg å si nei!

Publisert: 2009-11-06 13:41

Til tider kan livet være så krevende at trening blir det første som blir nedprioritert. - Vi har alle 24 timer i døgnet, men for noen virker ikke det å strekke til. Siden du ikke får flere timer, må du disponere de annerledes. Det første du skal gjøre er å finne ut hva du vil og hva som er viktig for deg, er rådet fra vår motivasjons-coach Øyvind Hammer.

Annonse

Gå ned i vekt på den sunne måten!

Med Vektklubb får du et personlig vektprogram, kaloridagbok for mat og trening, kaloriberegnede oppskrifter og artikler som motiverer til en sunn livsstil.

Du kan nå betale med

*Samtlige medlemskap fortsetter å løpe etter valgt innmeldingsperiode. Medlemskapet løper inntil du selv sier det opp.

  • strex

Flere artikler

Vond i ryggen i crunch

Vond i ryggen i crunch

Jeg har begynt å trene magen i tilegg til at jeg sykler på ergometersykkel. Jeg tar de øvelsene dere har lagt ut her på vektklubben for å få strammere mage. Problemet er at jeg får veldig fort vondt i ryggen min av de øvelsene. Og noen er verre enn andre, for eksempel crunch med bena hevet og vipp. Det blir vanskelig å ta øvelsene fordi jeg får en skikkelig smerte nederst i ryggen. Jeg synes det er veldig dumt i og med at jeg gjerne vil ta de øvelsene for at magen skal bli strammere. Og etter hvert stramme opp den overflødige huden. Tar jeg øvelsene feil, eller er det bare ryggen min som er veldig sensitiv for slike øvelser?<br />Hilsen Cecilie

Livsstil og spisetider

Livsstil og spisetider

Akkurat blitt medlem og tenkte å prøve ut dette. Jeg jobber i restaurant/utelivsbransjen. I denne bransjen har man ikke akkurat vanlige arbeidstider, jobber sent og står opp sent. Dette gjør at man ikke har noe særlig godt mønster på når man spiser. Sånn som det er nå spiser jeg ofte første måltid i to-tre tiden på dagen og det er da ofte en stor middag jeg kan "gå på" hele dagen. Når jeg så er ferdig på jobb blir det ofte en frossenpizza, pølse eller lignende. Har du noen råd for hvordan man lettere kan gjøre noe med denne uvanen?<br />Mvh Lars

Formmessig fremgang

Formmessig fremgang

Hvor stor fremgang kan jeg ha i styrke dersom jeg trener de samme muskelmassene to ganger i uken etter anbefalninger for nybegynnere? Eksempelvis etter tre måneder? Kan man si noe om prosentvis fremgang? Jeg går litt inn i dette og vil nå ha skikkelig oversikt på vekt-nåvå. Jeg har testet 10 RM men fikk liksom ikke noe klarhet fra treningsveilederen om hva jeg kan forvente av fremgang.<br />Det samme gjelder kondisjon. Jeg løper to ganger i uken, i tillegg til noe annen kondisjonstrening. Hvor stor fremgang kan jeg forvente å ha på mølla? Etter tre måneder? Jeg testet kondisjonen ved å notere meg ant km/t når jeg hadde puls på 160, og har tenkt til å gjøre det igjen om 3 mnd, men hva er bra da? Hvor stor økning i ant km/t kan jeg få? Håper du skjønner hva jeg mener. Fint om du sier noe om fremgang når det gjelder styrke og kondisjon. Jeg blir jo glad når jeg ser jeg øker vekter og kan løpe med raskere tempo og slikt, men jeg vil gjerne vite fra et faglig ståsted hva man kan oppnå og hvordan jeg gjør det i forhold til dette.<br />Vennlig hilsen Kari, 33

Motivasjonen snur raskt

Motivasjonen snur raskt

Jeg har vært med i Vektklubb.no nesten siden starten, og gikk ganske greit ned de 14 første kiloene, men nå har det stoppet litt opp.<br />Jeg sliter med å holde motivasjonen oppe. Jeg kan være kjempe motivert på mandag, men allerede på onsdag sitter jeg og drømmer om både hamburger, pizza og snop. Og når jeg først begynner å tenke på slike ting, gir jeg etter også.<br />Så jeg lurer på om du har noen gode tips til hvordan man kan holde motivasjonen oppe når man har vært med så lenge som jeg har?<br />Hilsen Hilde

Vektklubb er en tjeneste eid av VG
Ansv. redaktør og adm. direktør: Gard Steiro
Nyhetsredaktør: Tora Bakke Håndlykken
Utviklingsredaktør: Øyvind Brenne
Redaktør Feature/VG+: Jane Throndsen
Politisk redaktør: Hanne Skartveit
Her finner du #vgvektklubb
Ansvarlig journalist: Elisabeth Stigum
Kopiering av materiale fra VG og Vektklubb for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.
© 2022 Verdens Gang AS
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her
Vektklubb er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer her